The utility of serology in diagnosing candidosis in non-neutropenic critically ill patients

2001 
Summary.  This study was carried out to evaluate the utility of serological tests in the diagnosis of candidal infections in non-neutropenic critically ill patients. A prospective study was carried out in a 10-bed general intensive care unit; all patients with at least one organic sample with Candida spp. were included. A therapeutic–diagnostic algorithm was designed, and patients were treated or not, according to a classification. Blood samples were taken, and serological tests included: antigenaemia detection using two different commercial latex kits (Cand-Tec® and Pastorex®) and antibody detection by indirect haemagglutination (IHA) and indirect germ tube immunofluorescence (IFA). A total of 56% of antibody tests (IHA 45% and IFA 64%) and 26% of antigen tests (Cand-Tec 36% and Pastorex 17%) were positive. The sensitivity and specificity of these tests with respect to systemic candidosis were 37% and 78%, respectively, for antibodies, and 0% and 90% for antigens. There was statistical significance for mortality and low levels of antibodies; Candida glabrata was detected by IFA and Candida tropicalis by Cand-Tec. Serological tests may help to define the prognosis of these patients and to support the detection of specific Candida species. Zusammenfassung.  Zur Bewertung der Candida-Serologie bei Nicht-Neutropenikern wurde eine prospektive Studie auf einer 10-Betten-Intensivstation durchgefuhrt. Alle Patienten mit mindestens einem Candida-Organbefund wurden eingeschlossen. Die Patienten wurden nach einem Diagnostik-Schema klassifiziert und behandelt oder nicht. Folgende serologische Tests wurden eingesetzt: Zwei Antigennachweise (Cand-Tec® und Pastorex®) und zwei Antikorpernachweise (indirekte Hamagglutination IHA und indirekte Keimschlauch-Immunfluoreszenz IFA). 56 % der Antikorpernachweise (IHA 45 % und IFA 64 %) und 26 % der Antigennachweise (36 % Cand-Tec und 17 % Pastorex) waren positiv. Sensitivitat und Spezifitat der Teste mit Bezug zu systemischer Candidose betrugen 37 % und 78 % fur die AK-Nachweise und 0 % und 90 % fur die AG-Nachweise. Candida glabrata wurde mittels IFA und Candida tropicalis mittels Cand-Tec erkannt. Serologische Teste erwiesen sich hilfreich fur Prognose und Diagnose der Candidose dieser Patienten.
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