OUTCOME OF PERIVENTRICULAR-INTRAVENTRICULAR HAEMORRHAG FIVE YEARS OF AGE

2008 
SUMMARY The authors studied the relationship between periventricular-intraventricular haemorrhage in infants of <32 weeks gestation who had undergone routine cranial ultrasound scanning in the neonatal period, and neurodevelopmental outcome at the age of five years. Of 484 infants enrolled into the study, all 304 survivors were available for follow-up at the age of five years. 85 children had a disability; in 50 of these, the disability caused a handicap. Three children with dilated lateral ventricles and no periventricular-intraventricular haemorrhage were excluded from further analyses. 26 per cent of the infants with severe (grades III/IV) haemorrhage and 67 per cent of the infants with mild (grades 1/11) haemorrhage survived the neonatal period. Children with mild haemorrhage had a significantly increased risk of disability (including handicap) at the age of five years. RESUME Devenir des hemorrages periventriculaires-intraventriculoires a I 'age de cinq ans Les auteurs etudient la relation entre une hemorragie periventriculaire-intraventriculaire chez le nourrisson de moins de 32 semaines de gestation et ayant beneficie d'une echographie cranienne systematique durant la periode perinatale, et le devenir neurodeveloppemental a I'age de cinq ans. Parmi les 484 enfants du debut de I'etude, les 304 survivants beneficierent tous d'un suivi longitudinal jusqu'a cinq ans. 85 enfants presentaient une incapacite; celle-ci entrainait un handicap chez 50 d'entre eux. Trois enfants presentaient une dilatation ventriculaire et aucune hemorragie periventriculaire-intraventriculaire ne fut exclue des analyses ulterieures. 26 pour cent des nourrissons avec hemorragie severe (grade III/IV) et 67 pour cent des nourrissons avec hemorragie moderee (grade I/II) survecurent a la periode neonatale. Les enfants avec hemorragie moderee presentaient un risque significativement accru d'incapacites (incluant le handicap) a I'age de cinq ans. ZUSAMMENFASSUNG Zustand naclt peri- und inrraventrikularer Bluiung—Befund im Aller von funf Jahren Die, Autoren untersuchten bei Fruhgeborenen mit einem Gestationsalter < 32 Wochen, bei denen in der Neugeborehenperiode routinemaβig Ultraschalluntersuchungen des Schadels durchgefuhrt worden waren, die Beziehung zwischen peri- und intraventrikularer Blutung und dem entwickiungs-neurologischen Befund im Alter von funf Jahren. Von den anfanglich 484 Kindern dieser Studie konnten alle 304 Uberlebenden mit funf Jahren untersucht werden. 85 Kinder hatten eine Storung; bei 50 davon war die Storung Ursache fur eine Behinderung. Drei Kinder mit erweiterten Seitenventrikeln und ohne periund intraventrikulare Blutung wurden nicht weiter untersucht. 26 Prozent der Kinder mit schweren (Grad III/IV) Blutungen und 67 Prozent mit leichten (Grad I/II) Blutungen uberlebten die Neonatalperiode. Kinder rnit leichten Blutungen hatten ein significant hoheres Risiko fur eine Storung (einschlieβlich Behinderung) im Alter von funf Jahren. RESUMEN Curso posterior de lo hemorragia peri-intraventricular a la edad de cinco anos Los autores estudian la relacion entre la hemorragia peri-intraventricular en ninos de menos de 32 semanas de gestacion a quienes se habia practicado una ultrasonografia craneal rutinaria en el periodo neonatal y el desarrollo neuroevolutivo a la edad de cinco anos. De 484 lactantes incluidos en el estudio, todos los 304 supervivientes fueron asequibles para un seguimiento a la'edad de cinco anos. 85 tenian una discapacidad, que en 50 daba lugar a una minusvalencia. Se excluyeron en analisis posteriores tres ninos con ventriculos laterales dilatados y sin hemorragia peri-intraventricular. El 26 por ciento de los lactantes con hemorragia grave (grado Ill-IV) y el 67 por ciento.con hemorragia moderada (grado I-II) sobrevivieron a1 periodo neonatal. Los ninos con hemorragia rnoderada tenian un aumento significativo de riesgo de padecer una discapacidad (incluyendo minusvalencia) a la edad de cinco anos.
    • Correction
    • Source
    • Cite
    • Save
    • Machine Reading By IdeaReader
    38
    References
    44
    Citations
    NaN
    KQI
    []