EXTENSIBILITY OF HIP ADDUCTORS IN CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY

2008 
SUMMARY The passive extension of relaxed hip adductor muscles was measured in 20 normal children and 10 children (aged nine to 13 years) with cerebral palsy (CP) by a method that could distinguish between shortening of the muscle body and tendon. No muscle-body contracture occurred in the children with CP during treatment (physiotherapy plus moderate stretching on an apparatus for six hours a day); only the tendons were short. However, four children showed signs of muscle-body contracture after interrupting treatment for six to eight weeks. It is possible that muscle-body contracture can be prevented by non-surgical methods, although tendon shortening can, ai present, only be uealed surgically. RESUME Extensibilite des adducteurs de hanche chez les enfants IMC L'extensibilite passive des muscles adducteurs relaches a ete mesuree chez 20 enfants normaux ct 10 IMC (âges de neuf a 13 ans) par une methode permeitant une distinction entre le raccourcissement du corps musculaire et celui du tendon. Aucune retraction musculaire n'est survenue chez les enfants IMC durant un traitement (kinesitherapie et maintien d'une extension moderee par appareil, six heures par jour); sculs les tendons etaient courts. Cependant, quatre enfants presenterent des signes de retraction apres arret d'un traitement de six a huit semaines. II est possible d'eviter une retraction du corps musculaire par des methodes non chirurgicales, bien que le raccourcissement tendineux ne puisse actuellement etre traite que par la chirurgie. ZUSAMMENFASSUNG Dehnbarkeit der Huftadduktoren bei Kindern mit Cerebralparese Bei 20 gesunden und 10 Kindern (Alter neun bis 13 Jahre) mit Cerebralparese (CP) wurde die passive Dehnung der relaxierten Huftadduktoren mit einer Methode gemessen, die zwischen der Verkurzung des Muskels und ser Sehne unterscheiden konnte. Bei den Kindern mit CP traten wahrend der Behandlung (Physiotherapie plus leichte Dehnung auf einem Gerat fur sechs Stunden pro Tag) keine Muskelkontrakturen auf; nur die Sehnln waren kurz. Vier Kinder jedoch zeigten nach einer scchs- bis acht-wochigen Unterbrechung der Therapie Anzeichen fur Muskelkontrakturen. Es ist mdglich, reine Muskelkontrakturen durch nicht-chirurgische Masnahmen zu verhindern, Sehnenkontrakturen konnen allcrdings zum jetzigen Zcitpunkt nur chirurgisch behandelt werden. RESUMEN Extensibilidad de los aductores de la cadera en ninos con pardlisis cerebral Se midio la extensibilidad passiva del aductor de la cadera relajado en 20 ninos normales y en 10 ninos (de nueve a 13 aflos de edad) con paralisis cerebral (PC), por medio de un metodo que podia distinguir entre el acortamiento del cuerpo muscular del tendon. No aparecio ninguna contracture del cuerpo muscular en los ninos con PC durante el tratamiento (fisioterapia y estiramiento moderado por medio de un aparato durante seis horas al dia); solo se acortaron los tendones. Sin embargo cuatro ninos mostraron signos de contractura del cuerpo muscular despues de interrumpir el tratamiento durante seis a ocho semanas. Es posible que la contractura del cuerpo muscular pueda evitarse por metodos no quirurgicos, aunque el acortamiento del tendon por ahora solo puede ser tratado quirurgicamente.
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