Effect of antireflux medication on salivary drooling in children with cerebral palsy.

2008 
SUMMARY Salivary drooling is a common and debilitating problem in cerebral palsy (CP). We hypothesised that gastro-oesophageal reflux (GOR) may exacerbate drooling by stimulation of the oesophago-salivary reflex. The aim of our study was to assess the role of GOR in children with CP and severe drooling. Twenty-four children with CP and severe drooling underwent oesophageal pH monitoring (N=23) or oesophagoscopy (N=I). Nine had pathological GOR and were enrolled in a double blinded, placebo controlled cross-over trial of medical antireflux therapy (ranitidine plus cisapride) versus placebo. Drooling was measured by semi-quantitative observation (drooling quotient) and a questionnaire-based scoring system (rated by the child's caregivers). Mean drooling quotients and scores for drooling severity and frequency were not significantly different between active medication and placebo. In our study, treatment of pathological GOR did not improve salivary drooling in children with CP. RESUME Effets de la medication antireflux sur le bavage chez I'enfant IMOC Le bavage est tin probleme courant et genant dans 1'IMOC. Les auteurs font l'hypothese que le reflux gastro-oesophagien (GOR) peut exacerber le bavage par stimulation du reflexe salivaire oesophagien. Le but de l'etude etait d'evaluer l'effet du GOR sur le bavage severe chez l'enfant IMOC. Un enregistrement du pH oesophagien (N=23) et une oesophagoscopie (N=1) furent effectues chez 24 enfants IMOC. Presentant un bavage severe. Neuf d'entre cux presentaient un GOR pathologique et beneficierent d'un essai de traitement medical antireflux (ranitidine et cisapride) avec un controle placebo. Le bavage fut evalue par une analyse semi-quantitative (quotient de bavage) et un systeme de score sur questionnaire fourni par les educateurs de chaque enfant. Les moyennes de quotient de bavage, de scores de frequence et de gravite du bavage ne differaient pas significativement entre traitement actif et placebo. Dans cette etude, le traitement d'un GOR pathologique n'ameliore pas de facon significative le bavage chez l'enfant IMOC. ZUSAMMENFASSUNG Emflus einer Antirefluxbehandlung auf ubermafasgen Speiclielflus bei Kindern in if Cerebralparese Uubermasiger Speichelflus ist ein haufiges und storendes Problem bei Cerebralparese (CP). Wir haben die Hypothese aufgestellt, das der gastro-osophageale Reflux (GOR) den SpeichelfluB durch Stimulierung des Oesophagus-Speicheldrusen-Reflexes verstarkt. Es war das Ziel unserer Studie. die Rolle des GOR bei Kindern mit CP und ubermasiger SpeichelfluB zu untersuchen. Bei 24 Kindern mit CP und ubermasiger Speichelflus wurden osophagcale pH Messungen (N=23) oder eine Oesophagoskopie (N=l) vorgenommen. Neun hatten pathologischen GOR und wurden in eine Placebo-kontrollierte gekreuzte Doppelblindstudie uber einc medicamentose Antircfluxtherapic (Ranitidin plus Cisaprid) versus Placebo aufgenommen. Der Speichelflus wurde durch semiquantitative Beobachtung (Speichelfiusquotient) und eine Bewertung auf der Basis eines Fragebogcns (ausgefullt durch die Pflegcpersonen des Kindes) beurteilt. Im Mittcl fand sich fur die Speichelflusquotientcn und die Scores fur Schweregrad und Haufigkeit des Spcichelflusses keiti signifikanter Unterschicd zwischen Medikation und Placebo. In unserer Studie hat die Bchandlung eines pathologischen GOR den SpeichelfluB bei Kindern mil CP nicht verringert. RESUMEN Efecto de la medication antireflujo sobre el babeo en ninos con parlisis cerebral El babeo es un problema corricnte y debilitante en la paralisis cerebral (PC). Opinamos que el reflujo gastro-esofagico (RGO, GOR en ingles) puedc exacerbar el babeo al estimular el reflejo esofago-salival. La finalidad de nuestro estudio fue el evaluar el papel del RGO en ninos con PC y babeo grave. Veinticuatro ninos con PC y babeo intenso fueron examinados monitorizando el pH (N=23) o utilizando una esofagoescopia (N=1). Nuevc tenian un RGO patologtco y fueron inelufdos en una terapia medica, antireflujo, doble ciego y con control con placebo (ranitidina mas cisapride) versus placebo. El babeo fue medido por observacion semi-cuantitativa (cociente de babeo) y un puntaje basado en un cuestionario cumplimentado por los cutdadores del nino. Los cocientes de babeo medios y los puntajes de la intensidad del babeo y su frecuencia no diferian significativamente entre el grupo medicado y el del placebo. En nuestro estudio el tratamiento del RGO patologico no mejoraba el babeo en ninos con PC.
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